Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané fyzioterapeutické metody u pacientů s postcovidovým syndromem se zaměřením na bránici
Waldhauserová, Nicole ; Zahrádka Köhlerová, Michaela (vedoucí práce) ; Havlová, Martina (oponent)
bakalářské práce: Bakalářská práce si klade za cíl popsat efekt kombinace vybraných fyzioterapeutických metod na stav pacientů s postcovidovým syndromem. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou postupně podrobněji rozebrána témata Covidu-19, postcovidového syndromu, bránice, její anatomie, funkce, jejího vlivu na organismus a možný vznik funkčních omezení, a také je přiblížena tématika fasciálního systému. Popsány jsou také metody terapie bránice a okolních struktur, zejména pak metody praktikované v této práci - viscerální manipulace, osteopatické fasciální uvolňovací techniky a Vojtova reflexní lokomoce. V praktické části je podrobněji popsána metodologie práce včetně metod sběru dat, kritérií výběru pacientů, cíl práce a jsou zpracovány kazuistiky 3 pacientek s dechovými obtíži klasifikovatelnými jako postcovidový syndrom. Ke zhodnocení efektu terapie je porovnáno vstupní a výstupní vyšetření, hodnoty dechové amplitudy, 2 dotazníky kvality života a zvolené funkční testy se zaměřením na stav hlubokého stabilizačního systému a zapojení bránice. Výsledky některých objektivních testů vyšly sporně, přesto se ale ukázalo, že zvolené fyzioterapeutické metody mohou pozitivně ovlivnit dušnost a subjektivní vnímání svého zdraví pacientů a také zlepšit stav hlubokého...
Řízení třídy v 1. a 2. ročníku ZŠ v nestandardních podmínkách
Bartůňková, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice řízení třídy v prvním a druhém ročníku základní školy v nestandardních podmínkách. Těmito podmínkami je myšlena pandemická situace COVID-19. Omezení, která zakázala fyzickou přítomnost žáků na školách vyžadovala změnu řízení výuky a nutnost pružně reagovat na mimořádná opatření. Distanční výuka byla nová forma výuky, jak pro učitele, tak pro žáky a jejich rodiče. Teoretická část vysvětluje pohledy na řízení třídy, věnuje se školní třídě a specifikům prvního a druhého ročníku. Řízení školní třídy je náročná disciplína a neexistuje jednotný návod na fungující řízení. Učitel se zdokonaluje na základě zkušeností a sám se rozhoduje jaké strategie využívá. Poslední kapitola teoretické části popisuje pandemii a charakterizuje distanční výuku. Podrobně se věnuje situaci v České republice a nabízí přehled vzniklých platforem, které měly usnadnit komunikaci nejen učitelům. Praktická část pomocí polostrukturovaného rozhovoru pomáhá objasnit dva stanovené předpoklady, pojmenovává kritická místa online vyučování a nabízí možnosti, které učitelé mohou pro případné budoucí opakování událostí použít. Hlavním cílem empirické části práce bylo získat podklady, které by pomohly sestavit přibližný obraz o tom, jakým způsobem přizpůsobili čeští učitelé prvních a druhých ročníků své...
Kvalita života seniorů v domovech pro seniory v době pandemie covid-19 a zákazu návštěv
Rychtecká, Nathalie ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování důsledků situace spojené s pandemií Covid- 19, a to konkrétně na důsledky zákazu návštěv seniorů rodinnými příslušníky v domovech pro seniory. Klade si za cíl zjistit dopad jak na psychickou stránku člověka, tak na postoj a kvalitu jeho života v tomto období. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části se nejprve seznamujeme s pojmy stáří a stárnutí a s tím spojeným tématem psychických změn ve stáří. Rozsáhlejší část teoretické části tvoří kapitola s názvem "kvalita života", jelikož se jedná o jeden z klíčových pojmů prostupujících celou diplomovou prací. První část této kapitoly vysvětluje termín kvalita života a její dimenze. Druhá část je poté zaměřena na faktory ovlivňující kvalitu života a metody pro její měření. Třetí kapitolu teoretické části tvoří stručný popis sociálních služeb poskytovaných seniorům se zaměřením na domovy pro seniory. Součástí této kapitoly je výčet možností uplatnění a práce speciálního pedagoga v těchto zařízeních. Poslední kapitola teoretické části je věnovaná samotné problematice pandemie Covid- 19. Cílem empirické části je zjistit, názory pracovníků a rezidentů domova pro seniory na dopady zákazu návštěv rodinných příslušníků v důsledku opatření spojených s pandemií COVID - 19 na kvalitu života...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.